Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w PRZEDSZKOLU Nr 23 w Gdyni w roku szkolnym 2024/2025
Godziny pracy przedszkola 07.00 – 17.00
I. „RADOSNY PORANEK”:
- własna aktywność dziecka, zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, muzyczne, teatralne, badawcze i inne,
- działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym tj. ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności higieniczno-porządkowe,
- śniadanie 8.15; drugie śniadanie (przekąska – owoc, warzywo) 10.00,
- czynności higieniczno-porządkowe,
- indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.
II. „ZABAWA, ODKRYWANIE I EKSPERYMENTOWANIE”:
- zajęcia kierowane uwzględniające możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy,
- zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, muzyczne, plastyczne, teatralne,
- naturalna zabawa dziecka na powietrzu związana z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu (plac zabaw, spacer, wycieczka itp.),
- swobodne zabawy dzieci wg wyboru i zainteresowań,
- działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym oraz higieniczno - porządkowym,
- obiad (zupa 11.30; drugie danie 12.30),
- czynności higieniczno-porządkowe,
- zabawy i zajęcia w języku angielskim,
- indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.
III. „WESOŁE POPOŁUDNIE”:
- zabawy o charakterze wyciszającym, uspokajającym, „Bajkoterapia” i „Muzykoterapia” – słuchanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych oraz muzyki klasycznej,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
- czynności higieniczno-porządkowe,
- podwieczorek 14.30,
- czynności higieniczno-porządkowe,
- działalność edukacyjna dzieci z udziałem nauczyciela: zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, słuchanie bajek, opowiadań,
- własna aktywność dziecka – zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dziecka: konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne, tematyczne, plastyczne, muzyczne i inne,
- indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka.