Telefonu +48 572 582 301 Adres ul. Sandomierska 3, 81-508 Gdynia E-mail przedszkole@p23.edu.gdynia.pl

Przedszkole nr 23 w Gdyni

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w PRZEDSZKOLU Nr 23 w Gdyni w roku szkolnym 2024/2025

Godziny pracy przedszkola 07.00 – 17.00

I. „RADOSNY PORANEK”:

  1. własna aktywność dziecka, zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, muzyczne, teatralne, badawcze i inne,
  2. działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym tj. ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności higieniczno-porządkowe,
  3. śniadanie 8.15; drugie śniadanie (przekąska – owoc, warzywo) 10.00,
  4. czynności higieniczno-porządkowe,
  5. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.

II. „ZABAWA, ODKRYWANIE I EKSPERYMENTOWANIE”:

  1. zajęcia kierowane uwzględniające możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy,
  2. zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, muzyczne, plastyczne, teatralne,
  3. naturalna zabawa dziecka na powietrzu związana z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu (plac zabaw, spacer, wycieczka itp.),
  4. swobodne zabawy dzieci wg wyboru i zainteresowań,
  5. działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym oraz higieniczno - porządkowym,
  6. obiad (zupa 11.30; drugie danie 12.30),
  7. czynności higieniczno-porządkowe,
  8. zabawy i zajęcia w języku angielskim,
  9. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.

III. „WESOŁE POPOŁUDNIE”:

  1. zabawy o charakterze wyciszającym, uspokajającym, „Bajkoterapia” i „Muzykoterapia” – słuchanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych oraz muzyki klasycznej,
  2. zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  3. czynności higieniczno-porządkowe,
  4. podwieczorek 14.30,
  5. czynności higieniczno-porządkowe,
  6. działalność edukacyjna dzieci z udziałem nauczyciela: zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, słuchanie bajek, opowiadań,
  7. własna aktywność dziecka – zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dziecka: konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne, tematyczne, plastyczne, muzyczne i inne,
  8. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka.