Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w PRZEDSZKOLU Nr 23 w Gdyni w roku szkolnym 2017/2018

Godziny pracy przedszkola 6.45 – 17.00

I. „RADOSNY PORANEK”:
a. własna aktywność dziecka, zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, muzyczne, teatralne, badawcze i inne,
b. działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym tj. ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności higieniczno-porządkowe,
c. śniadanie 8.15; drugie śniadanie (przekąska – owoc, warzywo) 10.00,
d. czynności higieniczno-porządkowe,
e. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.
II. „ZABAWA, ODKRYWANIE I EKSPERYMENTOWANIE”:
a. zajęcia kierowane uwzględniające możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy,
b. zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, muzyczne, orgiami – baje, dynamiczny obraz, teatr,
c. naturalna zabawa dziecka na powietrzu związana z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu (plac zabaw, spacer, wycieczka itp.),
d. swobodne zabawy dzieci wg wyboru i zainteresowań,
e. działania o charakterze opiekuńczym, samoobsługowym, organizacyjnym oraz higieniczno - porządkowym ,
f. obiad (zupa 12.00; drugie danie 12.30),
g. czynności higieniczno-porządkowe (mycie zębów),
h. zabawy i zajęcia w języku angielskim,
i. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami.
III. „WESOŁE POPOŁUDNIE”:
a. zabawy o charakterze wyciszającym, uspokajającym, „Bajkoterapia” i „Muzykoterapia” – słuchanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych oraz muzyki klasycznej,
b. zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
c. czynności higieniczno-porządkowe,
d. podwieczorek 14.15,
e. czynności higieniczno-porządkowe,
f. działalność edukacyjna dzieci z udziałem nauczyciela: zabawy integracyjne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, słuchanie bajek, opowiadań,
g. własna aktywność dziecka – zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dziecka: konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne, tematyczne, plastyczne, muzyczne i inne,
h. indywidualne, zespołowe lub grupowe wspomaganie rozwoju dziecka.